Завдання для дистанційного навчання на 02.02.2016
Географія
6 клас
Тема уроку «Погода, її елементи, мінливість. Характерна
погода за сезонами у своїй місцевості. Служба погоди, практичне значення
прогнозів погоди»
«Фантастична
добавка»
Цікаво, якою буде погода завтра? у неділю? влітку? Зазвичай,
намагаючись відповісти на це запитання, ми дивимось у небо, адже саме там, у
повітряному океані, народжується погода. Немає нічого більш рухливого та мінливого,
ніж повітря, що утворює атмосферу. До того як вчені відкрили таємниці
передбачення погоди, люди уважно стежили за небом, поведінкою тварин, станом
рослин. Сьогодні вчені, які займаються прогнозуванням погоди, мають цілий
арсенал новітньої техніки, за допомогою якої проводяться спостереження за
мінливим станом атмосфери. Відомий учений-хімік Дмитро Іванович Менделєєв
говорив: «Атмосфера — велика лабораторія погоди». «Екскурсію» до цієї
лабораторії ви вже здійснювали неодноразово. Ви знаєте, де народжуються
атмосферні опади, чому дме вітер, як змінюється атмосферний тиск та багато
іншого. Тож давайте з’ясуємо, як у цій лабораторії народжується погода, чому
вона така мінлива, як за нею спостерігають та як на неї впливають.
Опрацювати
§ 37, ст.146-149, виписати
визначення: погода, елементи погоди, тип
погоди, прогноз погоди.
Індивідуальні
та творчі завдання:
-
Записати
в зошит приклади народних прикмет, що віщують гарну та мрячну погоду.
-
Скласти
сенкан до слова «Погода»
Виконати (Обов’язково!Всім!)
Практична робота № 6. Складання графіка зміни температури повітря, діаграм
хмарності та опадів, рози вітрів, їх аналіз.
Виконувати
на окремому аркуші паперу
1. Використовуючи
дані таблиці, побудуйте графік річного ходу температур:
Показник
|
Місяць
|
|||||||||||
Січень
|
Лютий
|
Березень
|
Квітень
|
Травень
|
Червень
|
Липень
|
Серпень
|
Вересень
|
Жовтень
|
Листопад
|
Грудень
|
|
Середня температура повітря, оС
|
-9
|
-7
|
+2
|
+9
|
+16
|
+21
|
+22
|
+17
|
+13
|
+7
|
+1
|
-5
|
Проаналізуйте
графік річного ходу температур:
а) максимальна tоС –
б) мінімальна tоС –
в) амплітуда tоС –
____________
г) середня річна
tоС – ____________
д) тип клімату
2. За даними таблиці накресліть розу
вітрів:
Напрямок вітру
|
Пн.
|
Пн.-Сх.
|
Сх.
|
Пд.-Сх.
|
Пд.
|
Пд.-Зх.
|
Зх.
|
Пн.-Зх.
|
Без вітру
|
Кількість днів
(січень)
|
7
|
6
|
3
|
2
|
1
|
2
|
3
|
-
|
|
Кількість днів
(липень)
|
1
|
1
|
4
|
6
|
8
|
5
|
4
|
2
|
-
|
Проаналізуйте розу вітрів. Вітри яких напрямків переважали впродовж місяця
і чому?
3. Користуючись даними таблиці, побудуйте
стовпчикову діаграму хмарності:
Стан хмарності
|
Безхмарно
|
Мінлива хмарність
|
Суцільна хмарність
|
|||
Кількість днів (січень)
|
5
|
15
|
11
|
|||
Кількість днів (лютий)
|
16
|
12
|
3
|
Проаналізуйте діаграму хмарності:
а) яка хмарність переважала?
б) як залежала хмарність від вітру?
4. Побудуйте стовпчикову діаграму
середньорічної кількості опадів, користуючись даними таблиці:
Місяці
|
С
|
Л
|
Б
|
К
|
Т
|
Ч
|
Л
|
С
|
В
|
Ж
|
Л
|
Г
|
Річна
кількість
|
Кількість опадів, мм
|
220
|
180
|
150
|
80
|
50
|
40
|
50
|
80
|
100
|
150
|
200
|
190
|
Проаналізуйте діаграму кількості опадів:
а) за кліматичною картою світу визначити
місце, де спостерігається така кількість опадів:
б) як на випадання опадів вплинули
переважаючі вітри, температура повітря?
5. Скласти
короткий опис погоди своєї місцевості за один день:
а) температура оС –
б) напрям вітру
–
в) хмарність –
г) опади –
д) атмосферний
тиск –
е) висновок про причини зміни погоди упродовж дня –
Додатковий матеріал до уроку
• Місцем найгіршої на Землі погоди, мабуть, слід вважати острів Ян-Майєн, розташований у північній Атлантиці між Норвеґією та Ґренландією. Тут на стику теплої Північно-Атлантичної та холодної полярної течій не вщухають циклони та шторми. За весь рік тут трапляються в середньому лише три дні порівняно непоганої погоди.
• Погоду на нашій планеті визначають циклони й антициклони, які систематично «атакують» її. Цікаво, що лише в північній півкулі одночасно можуть пересуватися понад 20 циклонів на день із середньою швидкістю 35 км/год, а на всій планеті щороку фіксується близько 15 тис. циклонів і 7 тис. антициклонів.
• Передбачити погоду можна за поведінкою птахів. Наприклад, горобці, зазвичай рухливі та задерикуваті, подеколи стають млявими, сидять
настовбурчившись — це на дощ. Але ось вони під час тривалої негоди пожвавились та зацвірінькали — значить, слід очікувати ясної погоди.
• Реагують на атмосферні зміни слони. Вони заздалегідь передчувають, коли піде дощ, і за день-два до нього йдуть на узвишшя: під час злив низини затоплюються, а це загрожує голодом і небезпекою для життя. От слони й піднімаються на підвищені місця.
• Своєрідно реагують на зміну погоди білі ведмеді в зоопарках. За два-три дні до настання похолодання вони перестають купатися в басейні. А за три дні до потепління охоче лізуть у воду та тривалий час купаються.
• Бджоли зранку швидко літають, отже, день буде сонячним. А якщо вони сидять у вулику, то годин через шість буде дощ. Якщо бджоли щільно закривають воском вічко (отвір), залишаючи лише невеликий отвір, то слід очікувати холодної зими. Перед теплою зимою вічка залишаються відкритими.
Комментариев нет:
Отправить комментарий