Страницы

воскресенье, 24 января 2016 г.

Біологія Екологія
11 клас
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ПЕРІОД З 25.01 ПО 29.01.2016 Р. 

Тема уроку «Різноманітність, розвиток і продуктивність екосистем»
Опрацювати § 30, ст. 175- 183.  Виписати властивості біоценозів
Розв’язування екологічних задач.
Вправа № 1.
Користуючись правилом екологічної піраміди визначити, яка площа (в га) біоценозу може прогодувати одну особину останньої ланки в ланцюгу живлення: 
- планктон-риба-тюлень (300 кг);
- планктон-нехижі риби-щука (10 кг);Суха біомаса планктону з 1кв.м становить 600 г за рік.
Із вказаної у дужках маси 60% становить вода.
1). Визначаємо суху масу тюленя:
300 кг --- 100%
х кг ---- 40%
х = 120 кг
2). На підставі правила екол. піраміди визначаємо, скільки потрібно планктону:
120 кг  тюленькг  риба
12000 кг  планктон
3). Визначаємо площу даного біоценозу, якщо відомо, що суха біомаса
планктону з 1 кв.м становить 600 г.
Отже, 1 кв.м ----0,6 кг
х кв.м ---- 1200 кг
 = 20000 кв.м = 2 га
Відповідь: необхідно 2 га планктону.
Вправа № 2
Скільки потрібно фітопланктону, щоб у Чорному морі виріс дельфін білобочка масою 300 кг.
Вправа № 3
Скласти ланцюг живлення, Користуючись правилом екологічної піраміди, визначити, скільки га лугів потрібно, щоб прохарчувати людину масою 58 кг (із них 66% становить вода). Суха біомаса трави з 2 кв.м становить 200 г на рік.
Задачі ст. 199-200
Індивідуальні та творчі завдання:
11 клас Екологія
Тема уроку «Еволюція уявлень про місце і роль природи в житті суспільства. Масштаби й наслідки антропогенного впливу на природне середовище на сучасному етапі»
Опрацювати §6, 7, ст.21-27.
Прочитайте текст підручника або додатковий теоретичний
матеріал за темою «Історичні етапи взаємодії суспільства
й природи та їх екологічні особливості».
2. Заповніть таблицю. 
Особливості взаємодії людського суспільства і природи
Назва історичного етапу
Тривалість етапу
Масштаби й  характер вплив людини на природу

 3. Сформулюйте висновок. Дайте відповіді на запитання:
а) Який історичний етап відзначився значним впливом лю-
дини на природу? Із чим це пов’язано?
б) Як ви розумієте слова В. Вернадського: «У геологічній
історії біосфери перед людиною відкривається величезне
майбутнє, якщо вона зрозуміє це і не буде застосовувати
свій розум для самознищення»?
Наведіть приклади вико-
ристання людством свого розуму для самознищення.
Індивідуальні завдання:

Екологічна задача: Туристична група зупинилася на ніч. Як
організувати зупинку, щоб негативний вплив на навколишню при-
роду був мінімальним?

Комментариев нет:

Отправить комментарий