Біологія Екологія
11 клас
Тема уроку «Різноманітність, розвиток і продуктивність
екосистем»
Опрацювати §
30, ст. 175- 183. Виписати властивості
біоценозів
Розв’язування
екологічних задач.
Вправа № 1.
Користуючись правилом
екологічної піраміди визначити, яка площа (в га) біоценозу може прогодувати
одну особину останньої ланки в ланцюгу живлення:
- планктон-риба-тюлень (300 кг);
- планктон-нехижі риби-щука (10 кг);Суха біомаса планктону
з 1кв.м становить 600 г за рік.
Із
вказаної у дужках маси 60% становить вода.
1).
Визначаємо суху масу тюленя:
300
кг --- 100%
х
кг ---- 40%
х
= 120 кг
2).
На підставі правила екол. піраміди визначаємо, скільки потрібно планктону:
120
кг тюленькг риба
12000 кг планктон
3). Визначаємо площу даного
біоценозу, якщо відомо, що суха біомаса
планктону
з 1 кв.м становить 600 г.
Отже,
1 кв.м ----0,6 кг
х
кв.м ---- 1200 кг
= 20000 кв.м = 2 га
Відповідь:
необхідно 2 га планктону.
Вправа № 2
Скільки
потрібно фітопланктону, щоб у Чорному морі виріс дельфін білобочка масою 300
кг.
Вправа № 3
Скласти
ланцюг живлення, Користуючись правилом екологічної піраміди, визначити, скільки
га лугів потрібно, щоб прохарчувати людину масою 58 кг (із них 66% становить
вода). Суха біомаса трави з 2 кв.м становить 200 г на рік.
Задачі ст. 199-200
Індивідуальні та творчі завдання:
11
клас Екологія
Тема уроку «Еволюція уявлень про місце і роль природи в
житті суспільства. Масштаби й наслідки
антропогенного впливу на природне
середовище на сучасному етапі»
Опрацювати §6,
7, ст.21-27.
Прочитайте текст підручника або
додатковий теоретичний
матеріал за темою «Історичні етапи взаємодії суспільства
й природи та їх екологічні особливості».
матеріал за темою «Історичні етапи взаємодії суспільства
й природи та їх екологічні особливості».
2. Заповніть таблицю.
Особливості взаємодії людського
суспільства і природи
Назва історичного етапу
|
Тривалість
етапу
|
Масштаби й характер вплив людини на природу
|
3. Сформулюйте висновок. Дайте
відповіді на запитання:
а) Який історичний етап відзначився
значним впливом лю-
дини на природу? Із чим це пов’язано?
дини на природу? Із чим це пов’язано?
б) Як ви
розумієте слова В. Вернадського: «У геологічній
історії біосфери перед людиною відкривається величезне
майбутнє, якщо вона зрозуміє це і не буде застосовувати
свій розум для самознищення»? Наведіть приклади вико-
ристання людством свого розуму для самознищення.
історії біосфери перед людиною відкривається величезне
майбутнє, якщо вона зрозуміє це і не буде застосовувати
свій розум для самознищення»? Наведіть приклади вико-
ристання людством свого розуму для самознищення.
Індивідуальні завдання:
Екологічна задача: Туристична група
зупинилася на ніч. Як
організувати зупинку, щоб негативний вплив на навколишню при-
роду був мінімальним?
організувати зупинку, щоб негативний вплив на навколишню при-
роду був мінімальним?
Комментариев нет:
Отправить комментарий