Біологія 9 клас
Лабораторна робота № 10. Безумовні й умовні рефлекси
людини
Мета: навчитися виявляти безумовні рефлекси та
виробляти умовні рефлекси в людини.
Хід роботи
1.
Спостереження колінного рефлексу .
Дослідіть безумовний
рефлекс людини — колінний: легко вдарте себе ребром долоні або неврологічним
молоточком по сухожилку чотириголового розгинача стегна (він розташований під
колінною чашечкою). Спостерігайте за реакцією
Опис результату:
Намалюйте схему
рефлекторної дуги колінного рефлексу, підпишіть її частини.
2. Спостереження
мигального рефлексу.
Доторкніться до повік, вій, внутрішнього та зовнішнього країв
ока.
Що ви спостерігаєте і
чому?
3. Спостереження за
процесом вставання зі стільця.
Поспостерігайте за рухами учня, який встає зі стільця. Запишіть послідовність дій, що ви
спостерігали.
4. Спостереження
орієнтувального рефлексу.
Учитель стукає олівцем по столу або кладе руку на плече учня,
який відвернувся. Якою буде реакція
піддослідного?
5. Вироблення й
гальмування умовного рухового рефлексу.
Сядьте рівно, покладіть лікті на стіл. За командою вчителя
«раз» потрібно підняти праву руку, зігнувши її в лікті, а по команді «два» —
опустити. Щоразу команди вчителя будуть супроводжуватися ударом по столу
палицею або олівцем. Через кілька таких команд учитель лише стукне по столу, не
подаючи голосом жодної команди. Що
відбувалося з рукою? Чим це пояснюється?
Потім учитель буде лише стукати палицею або олівцем, не
подаючи голосових команд. Чи ви піднімали
або опускали руку в цих випадках? Чим це пояснюється?
6. За результатами роботи
зробіть висновок.
У
висновку дайте відповідь на запитання: “Чи підпорядкована дія безумовного
рефлексу вашій волі?” Що необхідно для утворення умовного рефлексу? Чим
відрізняються умовні рефлекси від безумовних?
Комментариев нет:
Отправить комментарий