Страницы

четверг, 8 декабря 2016 г.

9 клас Біологія


Урок за 07.12 Тема уроку « Травлення в шлунку»
Опрацювати п. 38.
У зошиті записати схеми «Оболонки шлунка», «Склад шлункового соку»

Урок за 08.12 Тема уроку « Травлення у тонкому кишечникуФункції товстого кишечника»
Опрацювати п. 39
Завдання учням . Письмово дати відповіді на запитання. На завдання 1-3 зручно буде сконструювати відповідь у вигляді схеми.
1.     Які особливості будови та функції тонкого кишечнику?
2.     Які особливості будови та функції підшлункової залози?
3.     Які особливості будови та функції печінки?
4.     Що таке пристінкове травлення й всмоктування?
«Біологічна задача»
•    Травний канал — ворота для інфекції. Крім того, тут могли б відбуватися гнилісні процеси. Чому ж це не відбувається?
Заповніть таблицю.

Відділи травного каналу
Що і як пригнічує або знешкоджує хвороботворні чи гнилісні процеси
Ротова порожнина

Шлунок

Тонкий кишечник

Товстий кишечник



Урок за 12.12 Тема уроку « Хвороби шлунковокишкового тракту та їхня профілактика. Регуляція травлення»

Опрацювати п. 40 . Скласти схему "Регуляція травлення"

Підготувати реферат або презентацію на тему:
Бактеріальні харчові отруєння
Небактеріальні харчові отруєння
Вірусні та глистяні захворювання органів травної системи
Вплив алкоголю та нікотину на травлення




Перевір себе 

Тема уроку « Травлення в шлунку»
Тестові завдання на встановлення однієї правильної відповіді.
1.         Найширша частина травного каналу, що має вигляд вигнутого мішка,— це:
А стравохід          
Б глотка                
В шлунок
Г товстий кишечник
2.         Речовина, що активізує ферменти шлункового соку:
А ліпаза                
Б пепсин               
В амілаза
Г соляна кислота
3.         За добу в людини виділяється шлункового соку:
А 0,5–1 л              
Б 1–1,5 л              
В 1,5–2 л
Г 2–2, 5 л
4.         У шлунку всмоктується в кров:
А білки                  
Б алкоголь           
В жири
Г вітаміни
5.         Травлення у шлунку може відбуватись лише за температури тіла:
А 35,6–36,6 ºС      
Б 36,6–37,6 ºС      
В 36,6–37 ºС
Г 35,6–37,6 ºС

6.         До складу слини і шлункового соку входить речовина:
А мальтоза           
Б соляна кислота 
В муцин
Г пепсин
7.         Жирна їжа затримується у шлунку протягом:
А 2–4 годин          
Б 6–8 годин          
В 4–6 годин
Г 8–10 годин
8.         Вуглеводна їжа затримується у шлунку близько:
А 2 годин              
Б 3 годин              
В 4 годин Г          5 годин

«Мозковий штурм».
— Лікарі рекомендують ретельно і довго пережовувати їжу. Поясніть чому.
— У їдальні до обіду приготували салат вінегрет, щедро приправлений оцтом. Як довго буде перетравлюватись у ротовій порожнині картопля з вінегрету?
— Чому зубна система ссавців вважається найдосконалішою?
— Чому в людини спочатку розвиваються молочні зуби, а потім постійні?

 «Творча лабораторія».
— Чим відрізняється склад їжі, яка потрапляє в ротову порожнину, і хімус, що надходить зі шлунка в кишечник?
— Чому в людей із зіпсованими зубами часто хворіє шлунок?
— Чому при захворюванні шлунка віддають перевагу рідкій їжі або кашам?

Відновлення тексту.
Вставте пропущені слова в тексті.
Шлунковий сік — прозора рідина, що має … (кисле) середовище, містить ферменти, … (слиз) і … (соляну) кислоту. Основний фермент … (шлункового соку) — пепсин. Він здійснює початкове … (перетравлення), тобто розщеплює складні … (білки) їжі на простіші. Також шлунковий сік містить фермент … (ліпазу), який розщеплює емульсовані жири. Шлунковий … (слиз) захищає стінки шлунка від дії … (соляної кислоти).



Тема уроку « Травлення у тонкому кишечнику.  Функції товстого кишечника»

ü  Складання опорних конспектів
Функції печінки в організмі:
•    бар’єрна (захисна);
•    бере участь в обміні жирів, білків, вуглеводів, вітамінів та мікроелементів;
•    бере участь у кровотворенні;
•    утилізує зруйновані еритроцити;
•    утворює жовч;
•    бере участь в окисненні жирів;
•    утворює гемоглобін, протромбін, фібриноген, гепарин, вітамін K.
Роль жовчі в процесах травлення:
•     емульгує жири;
•     активує ліпазу;
•     сприяє всмоктуванню продуктів розщеплення жирів;
•     посилює дію ферментів підшлункового й кишкового соків;
•     підвищує тонус і посилює перистальтику кишок;
•     виводить з організму продукти обміну;

•     має бактерицидні властивості.

Тема уроку « Хвороби шлунково – кишкового тракту та їхня профілактикаРегуляція травлення»
Вправа «Консультує лікар».
•     До лікарні прийшов хворий зі скаргами на часті рідкі випорожнення з домішками слизу й крові, які супроводжуються болем. У хворого підвищена температура й озноб. Яке захворювання діагностується у хворого? (Дизентерія.)
•     До лікарні потрапила велика група туристів із гострим отруєнням. У всіх спостерігалася задуха, спазм дихальних шляхів, розширені зіниці, важке дихання. Більшість скаржилася на погіршення зору та сухість у горлі. З’ясувалося, що туристи їли червону рибу. Чи могла стати риба причиною хвороби? Якщо так, то якої? (Ботулізм.)
•     Вважається, щоб гарно співати, необхідно споживати сирі яйця. Однак нерідко в охочих до сирих яєць виникає гостре інфекційне захворювання травної системи. Яке? (Сальмонельоз.)













Комментариев нет:

Отправить комментарий